meny

Snabb leverans
inom 1-2 vardagar

Godkänt
av Trygg E-handel

Fri frakt
över 199 kr

FAQ – Vanliga frågor & svar

1 – Jag har tappat bort min bruksanvisning – vad gör jag?

Klicka på länken, så ser du våra bruksanvisningar.

» Bruksanvisningar

2 – Jag saknar min faktura – var kan jag hitta den?

I slutet av februari 2013 införde vi EasyFaktura för köp upp till 799 kr. För köp över 799 kr använder vi Klarna faktura.

  • Står det Klarna på din faktura, så är det till Klarna du betalar. Fakturan  sänds från Klarna till den i ordern angivna e-mailadressen samma dag som din order sänds från oss. Ibland hamnar fakturan i skräp/spam-korgen, så kolla gärna där. Kan du fortfarande inte hitta den bör du ta kontakt med Klarna på 08-120 120 10 eller www.klarna.se.

3 –  Kan jag få leverans till annan adress än min folkbokförda?

  • Har du valt faktura via Klarna som betalningssätt så sänds ordern till den adress som Klarna f.n. har knutet till det i ordern använda personnumret. Vi kan endast sända din order till den adressen. Behöver du uppdatera ny folkbokförd adress, eller om du vill kolla vilken adress som Klarna har registrerat på dig, så kan du kontakta dem på: 08- 120 120 00 eller www.klarna.se.
  • Har du valt annat betalningssätt än Klarna faktura, så kan du ange annan än folkbokförd adress att motta leverans på, MEN: du måste då även ange ‘C/o’ och namnet på den person som är folkbokförd på adressen efter ditt eget namn. Det kan t.ex se ut så här om vi antar att Anna bor hos Sven, (och det är han som är folkbokförd på adressen):

Anna Andersson, C/o Sven Svensson

Sverigegatan 1 A, lgh. 1102

111 22  TESTBY

4 – Mer än tre vardagar har gått sedan min order sändes, men jag har ännu inte mottagit leverans. Varför?

I de flesta fall kan en order levereras direkt i din brevlåda/brevinkast, men om Posten bedömer att så inte är möjligt, så är det dem som sätter avinummer på försändelsen och meddelar dig om att hämta på deras utlämningsställe. Detta kan kanske medföra någon extra dag i leveranstid.

Om din order har sänts med PostNord som varubrev, och försändelsen inte kan levereras i brevlåda/brevinkast, så får du en sms med hämtinformation sänt till det i ordern angivna mobiltelefonnumret.

5 – Har era tester samma kvalitet som de som går att köpa på Apoteket?

Våra tester säljs även på apotek i Europa, alltså har våra tester samma höga kvalitet. Orsaken till att vi kan sälja testerna så mycket billigare är att vi köper in testerna direkt av producenten utan mellanled i form av grossister. Dessutom har vi inte lika stora omkostnader i form av butikshyra, personal, marknadsföring osv.

6 – Hur sänds testerna ut till mig? Jag vill inte att brevbäraren eller andra ska veta vad försändelsen innehåller.

Våra produkter sänds helt diskret i  vita ‘bubbelplast’  kuvert eller wellpapplåda, med endast E-Invasion A/S som avsändare –  så innehållet avslöjas inte.

7 – Jag har betalat genom förskottsbetalning, men ännu inte mottagit produkterna. Har ni fått min betalning?

Förskottsbetalning tar alltid lite längre tid. Normalt tar det 1-2 vardagar innan vi kan se en utförd inbetalning. En e-mail sänds ut per automatik till dig med statusuppdatering ‘klar att sändas’ när din betalning har registrerats. Om du inte har fått denna e-mail inom tre vardagar från det att du gjort din inbetalning ber vi dig att först kontrollera så att betalningen har gått igenom och beloppet dragits från ditt konto. Om så har skett ber vi att du tar omgående kontakt med oss.

8 – Det är väldigt kallt utomhus, med många minusgrader och mina tester har legat i vår brevlåda i flera timmar – har de skadats av kylan?

Våra producenter har informerat att testerna tål frost ned till – 20 grader i en period av upp till tre veckor, utan att testen skadas. Innan du använder testerna bör du låta dem få rumstemperatur i ca 1 timme.

9 – Går det att köpa till extra teststickor till de digitala ägglossningstesterna från Clearblue?

Tyvärr finns det inte extra testpinnar, även om det skulle vara både smartare och billigare. Producenten förklarar att detta inte går, bl.a. på grund av att batteriet i testet endast räcker till ett begränsat antal tester och att testet därför inte kan återanvändas.

10 – Det har gått mer än en timme sedan jag beställde, och jag har fortfarande inte mottagit någon orderbekräftelse – vad gör jag?

Orsaken kan t.ex. vara att du råkat skriva fel i din e-mailadress eller att bekräftelsen hamnat i din skräpmailskorg. Så kolla din skräpmail/spam först, och ta annars kontakt med vår kundservice snarast möjligt, så undersöker vi.

11 – Jag vill gärna ha leverans till en adress som jag inte är folkbokförd på – går det bra?

Du ska då ange C/o adress (gäller INTE för betalning med Klarna faktura).

C/o adress kan t.ex. se ut så här om vi antar att Anna bor hos Sven, (och det är han som är folkbokförd på adressen):

Anna Andersson, C/o Sven Svensson

Sverigegatan 1 A, lgh. 1102

111 22  TESTBY

12 – Jag ångrar mitt köp, och vill returnera. Hur gör jag?

Du har 21 dagars returrätt på oöppnade förpackningar. Om du har köpt varan i ett samlat set (t.ex. 21x ägglossningstest + 5x graviditetstest, eller 15x graviditetstest), så ska alla testerna i settet returneras för att vi ska kunna återbetala. För ägglossningstest och ägglossningstest i set erbjuder vi hela 90 dagars returrätt! Givetvis ska de returnerade produkterna vara oöppnade och i ursprungligt skick.

Du bekostar själv returen. Ibland kan det vara en god idé att sända returen med någon form av spårning, då du som avsändare är ansvarig för att vi mottar returen. Returadress ser du på försändelsens emballage (under din egen adress) eller på sidan:
» Kontakta oss

Bifoga en besked med namn och ordernummer i returen,  så att vi ser vem returen är från. Återbetalning/kreditering av faktura sker normalt inom 10 vardagar från att vi har registrerat returen.

Om du har betalat genom förskottsinbetalning bör du även bifoga information om din banks namn, clearingnummer samt kontonummer. Vid kortbetalning återbetalas till det i ordern använda kortet. Har du valt faktura så kommer vi att kreditera din faktura.

13 – Vem står bakom Billiga-Tester.se?

Billiga-Tester.se ägs av E-Invasion A/S som har varit verksamma inom branschen sedan 2003. Den dagliga kundservicen sköts av Michael och Ane som har mycket god produktkännedom om in vitro-diagnostik tester, och den avancerade rådgivning som gäller för dessa produkter.

14 – Vad betyder det att testerna är CE-märkta?

CE-märkningen innebär att testerna uppfyller en rad krav som EU ställer för att de ska få säljas lagligt inom EU och en rad länder inom EES-avtalet (Norge, Schweiz m.fl.). Som konsument ska du aldrig nöja dig med mindre än att testet minst är CE-märkt för hemmabruk (självtest). Vissa tester är endast CE-märkta för professionellt användande och på dessa tester ställs inte samma höga krav som på testerna avsedda för hemmabruk. De tester du köper hos oss är CE-märkta för både privat och professionellt användande.

Du kan se våra graviditetstest och ägglossningstests CE-certifikat här:

» CE certifikat – Graviditetstest & Ägglossningstest

Certifikaten är utställda av ett oberoende organ, som på uppdrag av EU kontrollerar kvaliteten av medicinsk utrustning, i det här fallet för tester ämnade för hemmabruk.

15 – Vad betyder det att testerna är FDA-godkända?

FDA är en förkortningen på det amerikanska läkemedelsverket (Food and Drug Administration). FDA ställer några av världens tuffaste krav vad gäller kvalitet och säkerhet och för att få sälja testerna i USA krävs tillstånd på förhand. Våra tester är FDA-godkända.

Hej, behöver du hjälp?
Vi sitter redo att hjälpa dig!
Skriv till:

info @ billiga-tester.se

Vi svarar på din e-post så snart som möjligt.
Vardagar mellan 9:00-16:00

Här kan du betala säkert med

Få en gratis e-bok “Guide till graviditet” när du anmäler dig för våra nyhetsbrev!

Du får guiden när du anmäler dig för våra nyhetsbrev om fertilitet och goda råd till graviditet.

* E-boken skriven i samarbete med fertilitetsklinliken TFP Stork Fertility. Din e-mail lämnas inte ut till tredje part, och du kan avanmäla dig med ett enkelt klick.